fredag 18 maj 2012

Det händer inte ofta nu...

Bloggen är definitivt inte det som prioriteras i vardagen just nu... Nuförtiden går livet ut på att mysa, amma, byta blöjor, äta, sova, och mysa lite till... å självklart umgås med nära å kära! :) Jag har inte rört datorn på två dagar nu...men jag ska försöka blogga lite mer framöver, det är ju faktiskt här jag kan gå tillbaka och läsa om hur allt var då våran prins var liten sen! :)

Lillkillen är så snäll med oss, han sover ca 4-5 timmar i sträck varje natt.. sen vaknar han och vill ha mat och byta en blöja! :) Han har fått för sig att kissa ner sin mamma och pappa varje gång man lyfter på blöjan för att ta av den.. :) Sötnöten. Röd pempa har han fått också, lite småprickig och nästan svampig av allt bajsande och penicillin... så nu har han alldeles nyss fått bada för andra gången i sitt liv, och det älskar han verkligen. Han plaskar och njuter för fulla muggar..

Inatt har svärmor och svärfar sovit här, och träffat gossen för första gången igår.. Det var kul att dom och äntligen fick träffa våran lilla skatt efter att dom varit sjuka mm..
I eftermiddag får vi besök av mormor och morfar å compani! :)
Och på tal om min vikt nu efter förlossningen.... jag har redan gått ner 13 kg och har 5 kg kvar till min inskrivningsvikt, så jag känner mig mer än NÖJD. Det känns som att jag går ner minst ett kilo om dagen nu då gossen äter som en hääääst ;) ibland vill han äta hela tiiiden! Vi har kommit på ett namn till "gossen", men jag vill vänta lite med att avslöja det innan vi bestämt alla mellannamn! :) <3

Kärlek mellan mamma och son <3




1 kommentar:

  1. Hejsan!! Bloggandet har inte första prioritet, helt förståeligt , det skulle inte jag heller göra:)) spännande få träffa farmor och farfar för första gången!! Väntar ivrigt på att få höra namnet ni kommer att ge till gossen:)) syns sen då, kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)