torsdag 7 februari 2013

Sjukstuga

bloggen ligger lite vilande just nu, vi har sjukstuga deluxe här hemma :) både jag och Theo är krassliga, jag är matt, hängig och har ont i huvud å hals, men ingen feber än så länge, peppar peppar.... Theo har hosta, feber och öroninflammation. Så han har fått penicillin nu. Det är inte så fel att vara inne och mysa och bara få vara med varandra, trots att man såklart hellre hade varit frisk å kry! 

Nätterna nu vill jag inte prata om. Jag kan inte fatta hur många timmar minus jag ligger när det gäller sömnen. Men det är som att jag börjar vänja mig. Jag har svårt att sova som vanligt! Somnar jag en stund på kvällen så kan jag inte sova sen på natten. Nu när Theo är sjuk, så vaknar han typ var tionde minut. Gnäller lite. Dricker lite vatten. Äter lite tisse. Lite alvedon :) Thats it. Men jag tror att han börjar bli lite bättre nu faktiskt. Herregud, han åt nyss ett helt smörgåsrån med smör på. Medicinen är svår att få i honom, jag får typ trycka in sprutan mot kinden, hålla fast å tvinga i honom den lite i taget. Annars så känns det som att jag börjar må bättre trots att jag är krasslig, det är faktiskt skönt. 

Igårkväll la vi upp några tapetvåder i Theos rum och gud så fint det blir. Jag bara längtar att få det där rummet klart så man kan börja vara där inne, få in alla hans grejjer dit. Herregud. Snart fyller våran lilla bebis ett år. Jag fattar inte vart tiden har tagit vägen. Oj oj! :) 

Igår var käraste pappa här ett tag med Theo medans jag var på Sunderbyn och kollade mina öron. Mitt friska öra har ju börjat spöka nu när det "sjuka" känns bättre. Jahapp.... det beror på käkleden. Jag får typ lock i örat då jag äter, hör då jag tuggar osv. Skitläskigt. Men jag börjar vänja mig. Jag behöver ju inte äta den fetaste moroten eller sååå.....:)

Liam kommer hit redan i em, han längtar ofta att komma hit nuförtiden. Jag tror att han har börjat tycka det är jobbigare att vara utan Theo, det är ju bra att han vill vara här. Dom gillar som varandra dessa små killar, vilket gör mig glad i hjärtat. Tur att dom har varandra. 

Nej, nu hoppas jag att vi piggnar på oss i helgen. Jag tror att jag ska åka iväg ikväll å handla hem massa glass osv. till oss sjuklingar så vi har imorgon, eftersom Liam också är sjuk fortfarande... En dag hemma imorgon med mina fina sjuklingar. Inte helt fel. 

Nej, nu ska jag ta upp min lilla prins från golvet, mysa lite till i soffan, och invänta min fina mor som är på intåg. Längtar! 

Puss å kram och hoppas att ni där ute håller er friska å krya! 
 



1 kommentar:

  1. Mysigt träffa er <3 och hoppas vi ses i helgen:) kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)