tisdag 13 november 2012

Min älskade

Ja, idag har det blivit officiellt även i tidningen, så nu känns det som att jag kan berätta om det här.. det är också ett sätt att läka! Anledningen till att jag mår så himla dåligt och är så ledsen...det är att min älskade, bästa, underbaraste svärmor och Mickes fina mamma lämnade oss och den här världen på alla helgona för 10 dagar sedan! Jag och Doris hade sån fin kontakt och hon var precis som en andra mamma till mig! Hon fanns alltid där om det var något, förstod mig, jag kunde alltid prata med henne och hon gav mig verkligen nåt! Jag saknar hennes närhet, hennes röst, våra fina promenader, matlagningar, då vi hängde upp tvätt, diskade tillsammans, då hon borstade mitt hår, då hon strök mig på armen, då hon gosade och lekte med barnen... jag saknar ALLT som har med henne att göra! :(

Så TACK, tack min underbara svärmor för att du alltid funnits där. För allt du gett oss, och för att du var helt underbar. Du var så himla god och hade ett så stort hjärta så det är inte sant. Tack för alla fina stunder tillsammans, jag kommer aldrig glömma dig, tänker på dig varje dag, hela tiden! Det vet du. Jag är glad att du vet hur mycket du betydde och fortfarande betyder för mig. Du kommer alltid vara min svärmor, så länge jag lever, kommer du finnas med mig/oss. Nu slipper du ha ont, nu slipper du lida. Nu har du kommit till en bättre plats. Och jag vet att döden inte är slutet. Du finns fortfarande kvar.  Men saknaden är så stor, så jag vet inte vad jag ska göra. Usch. Jag får tänka på dom fina stunderna med dig! Vi alla älskar dig, Doris!  Du är bäst. Tack!


Jag vet att du inte gillade när jag skulle lägga ut bilder på dig här eller på facebook. Men jag hoppas att du inte blir arg på mig nu när jag gör det. Jag vill bara att alla ska få se hur vacker du var. Du var så glad och fin. Här kommer en bild på när du träffade Theo "din snygging"  för första gången. Du hade på dig den fina tunikan som du fick av oss förra julen. Även den tröja jag såg dig i sista gången. Du passade så himla bra i den. Ditt leende glömmer jag inte! Ditt härliga skratt.

Vila i frid älskade du!








3 kommentarer:

  1. Jätte fin bild, kommer oxå sakna hon♥ men hon har det bra, vart hon än e. Kjam syster....

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att höra att din kära svärmor och mickes mamma och barnens farmor lämnat jorden så jobbigt förstår jag och mista sina nära och kära, men hon har det säkert bra där hon är och slipper all smärta från sjukdomen sin och hon är på sitt sätt med er och runt er varje dag och ni får helt klart tänka på alla fina minnen o år ni haft tillsammans <3.

    styrke kramar till er alla!! :)

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)