tisdag 8 januari 2013

TACK världens bästa son!

Å herregud, jag har fått sova en hel natt känns det som, att vakna endast en gång och ge en vällingflaska på fem minuter för att sedan somna om, och Theo somnade igen i sin egen säng är guld värt! Det har inte hänt sedan Theo föddes! Han har alltid sovit med oss minst halva natten efter amning. Jag somnar alltid då han ligger å äter, men nu är det slut med nattamningen, och välling istället! :)) NÖJD! Nu har jag ju lixom kommit på att det kanske varit därför han sovit så oroligt sista tiden för att han inte är riktigt mätt om nätterna. Även om han äter gröt eller välling innan läggdags, så hinner han bli hungrig. Det sägs ju att dom inte ska behöva äta under nätterna, men det behöver våran gosse i alla fall nu.

Imorse då vi satt och åt morgongröten va han så söt. Då han var klar å inte ville ha mer frågade jag ... vill du inte ha mer?? då skakade han på huvudet flera gånger. Jag tog ändå fram skeden och frågade igen,då skakade han igen på huvudet! Söta lilla du. Han har även fått sin sjunde tand nu. Oj vad dom små grynen ploppar upp fort nu.... :) Fort går det fram efter golvet nu för killen, och när man tömmer eller plockar i diskmaskinen så får man oftast hjälp:) Det finns ju så mycket spännande saker att utforska. De egna leksakerna är absolut inte lika spännande som kablar, tv dosor, telefoner ja allt möjligt.

Nej, nu ska vi fixa oss klar för dagen. Snart kommer Vilmis å Sandra på besök. Tackåhejs. 





Jag har blivit så stor och busig!!!!





1 kommentar:

  1. Skönt om han börjar sova bättre samt ta mera välling!!! Klart att allt annat är roligare där hemma än leksakerna:))) leksaker är ju tillåtet men inte annat:)) kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)