söndag 10 juli 2016

Helgen som varit.

Hej alla fina!

Ja i fredags fick ju vår kära pappa i familjen semester. Det känns så kul och skönt att få ha honom hemma ett par veckor. I fredags var vi bortbjudna på middag hos min kära morfar, kvällen avslutades med mys framför ett par bra filmer. Vi nattugglade framåt två tiden, som vanligt dessa sommarljuva kvällar. 

Igår fick jag egentid på både loppis och för matvaruinköp. Loppisbesöket resulterade i en hel del fina fynd i klädväg till barnen och systerdottern. Jag skådade även en ljuv vintage docksäng som jag inte kunde motstå till vår Elsa. Det är fint att åka iväg en stund för att sedan komma hem och kramas med barnen! Fint att få längta efter varandra ett par timmar. Kvällen avslutade vi med en tre- rätters middag här hemma tillsammans med familj och vänner. Välsmakande och gott med helgrillad blodig entrecoté till varmrätt. Nej, jag nöjde mig med en tugga kött. Alla andra tillbehör vägde upp helheten. Handskalade räkor på gott bröd till förrätt... Räkor är verkligen en favorit för mig just nu som jag ofta äter. 

Idag sov vi länge för att sedan ta oss en tur till byns sommarcafé. Vi fikade god baguette och fika! Vilken bra grej som anordnas här.. Bybor får boka upp sig för att själva driva café ett par sommarveckor, vilket jag gjort. Vi ska driva cafeét under Augustis två första veckor. Så nu när Micke fått semester ska jag börja baka och förbereda inför försäljningen Det ska bli kul att få göra något annat. Det känns som en bra möjlighet att driva café när jag är mammaledig. Idag har vi också varit hem till byn och hälsat på mamma, pappa och lillebror. Theo älskar att vara hos "mommo" och "moffa". Som några säkert snappat upp har vi varit på en del husvisningar senaste tiden. Vi är ute efter en gård av modell större för att antingen ha som stuga eller flytta till permanent om känslan är rätt. Vi trivs i vårt lilla torp och älskar denna by men en dröm är att ha större frihet runtomkring oss. Vårt sökområde är utvidgat och vi kan tänka oss att flytta om vi känner att vi "kommer hem".  Jag älskar att titta på gamla hus och gå på husvisningar, så det är ett nöje i sig. Vem vet om vi någon gång hittar vår drömgård. Tills dess mår vi gott och njuter på torpet som vi älskar. 

Nej, nu ska jag gå och sova. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna nu när jag körde hem ikväll. 

Kram kram / Therese 


Elsa får smaka smörgås av pappa. Hon har numera börjat äta större bitar eftersom hon älskar att tugga med sina tre små huggtänder. 

Elsa i min klänning som jag hade när jag var liten. Nostalgi deluxe. 

Vår tjej är oftast glad och så snäll. 

Gumman på middag hos gammelmorfar. 

Vårt vackra Avan en sen fredagskväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)