söndag 13 maj 2012

Myspys

här hemma är det mys som gäller hela dagarna, förutom all amning och bajsblöjor:) Våran gosse är så himla lugn och snäll, och gör inte mycket väsen av sig... Jag blir helt varm i kroppen då han tittar på mig, och när han tittar runt överallt med sina små ögon så tänker jag att jag är lyckligt lottad som fått ge liv till denna lilla prins, och glädjetårarna kommer ! <3 Det är underbart att få vara hans mamma, jag är så stolt över honom. Det känns faktiskt konstigt att säga att jag är mamma, men jag vänjer mig mer och mer för varje dag! Amningen har kommit igång på allvar, och gossen är hungrig som en häst nu... nu äter han med ca 2 h mellanrum! Han är så duktig på att suga nu och få i sig maten... gokillen våran! Det märks att han börjar bli piggare men han är ju såklart fortfarande trött av allt penicillin han får i sig. Tack och lov är det sista dagen vi behöver åka till sjukhuset på tisdag! :) I morse när vi var där så vägde han 3 844 gram, så han har gått upp ca 300 gram på 3 dagar.. nu får han inte bli alltför stor såå fort! :) börjar redan känna att jag vill att han ska vara liten lääääänge! :) <3 Tänk att han redan är 8 dagar gammal idag.. <3  Personalen på avd. 56 är verkligen helt underbara... dom hjälper till om man har frågor och funderingar, och är så lugna å fina med gossen! Det känns verkligen som att han är i bra händer då dom tar hand om honom.. Idag fick han en ny mössa, och sköterskan ritade en stjärna på den;) som den stjärna han är.. :)

Storebror Liam har varit himla grinig, trött och gnällig igår, jag tror jag hörde ordet pappa hundratals gånger, och kände att jag blir tokig av allt gnäll.. han hängde och klängde på pappa hela tiden och ville hela tiden ha uppmärksamhet... det är inte lätt att "dela" sin pappa med en liten bebis. :)  men sen på kvällen igår började han visa mer intresse för lillebror, och ville hjälpa till med honom, pussas och kramas och är såg go med honom. Imorse då vi satt och åt frukost å bebis låg i babysittern så satt Liam och busade med lillebror, och lillgossen smilade och var så nöjd. Nog är dom som söta. Hoppas svartsjukan håller sig borta nu... :) Vi försöker såklart att ge Liam extra mycket uppmärksamhet, beröm osv nu så han inte ska känna sig bortglömd, men detta är ju nåt som bara är en kort period och går över. Man märker ju redan idag, att han börjat "vänja" sig med våran nya familjemedlem lite bättre! :)

Det är underbart att få ta hand om denna lilla kille, nu har man nåt att vakna till varje morgon, man längtar efter att få amma, mysa och se hans fina blå ögon! Det finns inget som är bättre nu. En sak som jag märkt nu sen vi fått gossen är att jag inte bryr mig lika mycket om materiella saker.. det är så härligt att bara få vara tillsammans och mysa med varandra! Det är det finaste som finns ju ;)  Älskade barn.... I natt har liten varit vaken mycket mer än vanligt och sömntimmarna blev inte många... ;) det har de ju inte blivit den senaste veckan sen gossen kom till världen. Men vad gör det då man har världens finaste skatt ;) tacka vettja mina koffeintabletter! ;)) hehe....

Nu har gossen precis fått sig mat, och det är lunchdags för oss andra.... sen blir det en sväng ut i den härliga solen med barnvagnen...hönsmamma som jag är har vi inte vågat oss ut i blåsten med den ännu....  Men nu ska den invigas å gossen ska bäddas ner varmt i vagnen! :)  Där sover han säkert gott...

Ha en bra dag alla fina! <3





 




1 kommentar:

  1. Roligt att ni får ta en promenad:)) förstår du är lite orolig första svängen! Tycker redan gossen blivit större han växer varje dag:)) ha det gott, kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)