torsdag 3 maj 2012

SMV besöket! :)

idag var vi ju som sagt på SMV besöket ... där konstaterades efter två ultraljud av två olika läkare att bebis beräknas väga ca 3600-3700 gram! Allt såg bra ut men dom tyckte båda två att vi nu ska försöka få till en förlossning pga mina sammandragningar och förvärkar. Läkaren klämde och kände där nere, och jag är öppen ca 1.5 cm med helt utplånad tapp... så nu känns det bra att det börjar hända grejjer iaf! :)

 Jag börjar få tillbaka hoppet om att det blir bebis inom en snar framtid! Hon kände på bebis huvud och gjorde en hinnsvepning? som ja tror de heter  ;) körde upp fingrarna, levde om och grävde där inne... samtidigt som hon "tröck" bebis neråt! huvva.. jag höll på att skratta ihjäl mig då hon gjorde det, så tårarna rann... det kändes som att jag skulle pissa nere henne å hela stället... shiit :))) nu har jag en del blodiga, slemmiga flytningar, typ som mens ;) molande mensvärk och sammandragningar... Det var längesen d kom blod från muttan nu... hela 9 månader sen.. tänk att snart ska man börja ha mens igen ;) uscha :))) men en sak jag blev lite fundersam över som hon sa.... är ni säker på att det är en kille?!! hmm...... jaa, allt är blått här hemma..... men som hon sa... även tjejer kan ju ha blått om det nu skulle vara sååå! : )) bebis är för tillfället vild å busig i magen, han reagerar så fort man pratar å känner på magen! vårat lillhjärta, vem du nu är.. nu vill jag ha tillbaka mina "värkar" men jag tycker som att dom blir ondare å ondare.. fortsätt såå...... inte ofta man längtar efter att få ha ont å få d överstökat ;)

Jaaa.... vi får väl se om vi får träffa våran goLiam i morgon... eller inte... hade varit bättre om bebis kom då han är hos sin mamma.. men, men... we´ll see.... läkaren trodde väl på förlossing inom de närmsta dagarna, men man har ju blivit blåst förr! så  jag räknar med ett par veckor nu för att inte bli alltför besviken, även om jag hoppas.. jaja, nu vet jag att det händer "nåt" iallafall.....

Fick just ett samtal av min kära bror som tydligen är på väg hit.. alltid kul med spontanbesök! ;) Å syster kommer också snart.... söta fina ni! å hon bjöd oss på gomiddag idag igen.... laxen å potatisen, ingen gör den bättre än hon..... kramkramz!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)