fredag 31 augusti 2012

Mitt hjärta



Mitt älskade lilla, underbaraste, finaste hjärta ligger och sover i vagnen sedan minst två timmar tillbaka, han vill alltid somna i famnen, där är det som tryggast och varmast. Jag tänkte, nej nu ska jag testa söva honom i vagnen igen, funkade ju ett tag förut...tänkt och gjort, jag försökte, lilla gossen skrek i 20 min utan avbrott. Nej, mamma gav upp, gossen vann den här gången, skär ju i hjärtat att låta han ligga å skrika, men jag vet ju varför han gör det för att han är så himla van att sussa i mammas famn. Mamma saknar dig då du sovit för länge nu söta du... :))) Älskade lilla hjärtat. Du är underbar trots att du skriker ibland! Du är så himla snäll, och gör inte mycket onödigt väsen av dig! I förrgår upptäckte du att du kunde göra ljud med läpparna och tyckte det var som häftigt, det är också kul att trumma med händerna på bordet! Att flyga högt upp i luften och stå på mammas huvud och titta ner på mamma är också jättejätte kul! Så mycket kul vi har med dig, älskade lilla hjärtat! Tack för att just DU kom till oss, jag älskar dig av hela mitt hjärta!

 Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig

Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå

Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag


Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag

1 kommentar:

  1. Ja vad är väl vagnen jämfört med mammas trygga famn:)) kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)