onsdag 12 september 2012

Tänder




Theo har börjat få två små tänder nu.... så söta dom är, å vassa små taggar de där. Såhär förklarar Theo det där med att få tänder osv:
Jaaa, snart får mamma passa sig då mina små huggtänder tar tag hennes i tisse! ;) Det kliar såklart jätte mycket och gör ont i munnen mest hela dagarna... Helst vill jag ha båda mina händer, med alla 10 fingrar i munnen samtidigt, det är skönt, å goda är dom också :)) När jag tar tag i saker och sätter dem i munnen å mamma tar bort dem så blir jag arg på henne, för jag vill ju ha dem i munnen. :) jag tycker det är lika bra att det kommer två tänder samtidigt, då går det fortare tills jag får äta ännu mer banan och gosaker. Men mamma har sagt att man får så mycket hål i tänderna av att äta socker, och hon tjatar hela tiden om det på storebror, så det ska jag nog vänta med tills jag blir ett par år. Jag får nog äta morötter istället:)

Förresten, på mina 4 månaders dag, den 5 september fick jag smaka banan för första gången, då vi var och firade morbror Eric i Töre. Det var gott, men jag visste inte riktigt hur man skulle göra med det där konstiga i munnen, skulle man tugga eller spotta ut? :) Mamma ger mig en sked med nåt gott nästan varje dag så om några veckor kanske jag får börja smaka lite gröt också. Det ska bli gott. Just nu finns det inget godare än mammas mjölk, å det är ju så mysigt att ligga vid tissen också. Jag har börjat sova mer på kvällarna nu, vilket gör att jag stiger upp vid 5-6 tiden varje dag. Mamma hon är lite trött.. men vad gör det då hon har mig att gosa och busa med... Jag pratar ofta med de där konstiga djuren och figurer på tv:n, och de är de enda som förstår vad jag säger, mamma bara babblar om allt annat, jag vet inte om hon förstår att jag har ont i mina små tänder... :)  Jag älskar att åka vagn ute då mamma promenerar, det är jätte skönt med friskluft... Nej, nu måste jag gå, mamma ska bara äta lunch sen ska vi ta en tur med den där vagnen. Förresten jag bjuder på en bild på mig och storebror, förresten så tycker jag om honom jättemycket, för han leker och busar och är så glad. Han är min idol.

Vi hörs en annan dag... Pussåkram/ Theo.

1 kommentar:

  1. Mumsigt med annat än mjölk:) Theo glömde sin sked här!!!

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)