onsdag 19 september 2012

Tips på höstpyssel... :)

Hösten är här med sin kalla, friska luft och det är ju så härligt.  Jag har blivit såå himla pysselsugen och idag gick jag  å Theo på en promenad ut i skogen för att hämta hem lite pysselgrejjer.. 
 Bland annat så plockade jag lingonris som fick pryda en söt liten flaska i köket... 
Lite kottar som fick ligga fint på en ljusbricka tillsammans med några hemmagjorda lyktor av äpplen. Äpplena skar jag ut i mitten, formen tog jag av ett vanligt värmeljus, gröpte ur äpplet och ner med ljuset... Taaada, en mysig ljuslykta... 
Den ena lyktan gick sönder litegrann, men vad gör det, bara xtra charmigt :)) det blev så mysigt! :) 

Jag plockade även in lite rönnbär,
och gud så fina bladen är, färgerna, skiftningarna, snacka om mysigt att ha inne! :) 
Visar också lite bilder på mitt blomster ute på bron,  Ljung är nåt som jag bara måste ha såhär års... 
Nu ska jag börja laga lite middag och tända ljus innan Micke kommer hem... :) 
Så ut i skogen å hämta lite grejjer nu och gör höstmysigt hemma ni med... man kan hitta på hur mkt kreativt som helst.... bara fantasin sätter gränserna ;)) jag längtar efter att få plocka ännu mer kvistar, mossa och lingonris för att binda kransar inför julen! Myyys, tänk att om 3 månader är det julafton... :)








2 kommentarer:

  1. Tänk; jag blev också pysselsugen efter du drog fram min låda:)) ljuslyktorna med äpplena var ju läckra:)) ha tänk; 3 månader till jul!!!!! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt :) Kram syster :)

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)