måndag 31 december 2012

Nyårsafton- årskrönika

Idag är det en härlig dag. Jag tycker att nyårsafton är en av de mest speciella dagarna på året, förutom julafton och alla näras födelsedagar. Det känns som att man avslutar ett kapitel och börjar på ett annat. Detta året har gett och tagit så fruktansvärt mycket! Men mest av allt så har det gett. Jag tänkte att det kan vara kul och fundera och reflektera över vad som faktiskt har hänt så därför delar jag med mig av det:



Årskrönika 2012

Januari:
I januari kände jag nog inte att jag började på ett nytt kapitel såsom jag gör nu, då gick jag mest omkring och längtade, tänkte på gamla saker som hänt och graviddeppade en del pga min foglossning, socker osv. Det var en kämpig månad, samtidigt som jag var så otroligt glad. Varje spark i magen spred ett lyckorus i hela kroppen! 



Februari:

Under denna månad började vi med diverse projekt hemma, vi tapetserade, la golv, målade och boade inför bebisens ankomst. Började köpa bebiskläder och bebisgrejjer. Tänk att vi inte visste något om hur vår lilla knodd såg ut. Jag gick omkring och spekulerade och funderade på namn.


Mars:

Pappa fyllde år, vi firade honom, fortsatte med våran renovering och boade inför bebis ankomst. Gick med täta besök på både bvc och smv för att kolla hur prinsen växte i magen, kollade sockret flera gånger dagligen.



April: 

Nu var väntan, längtan och förväntan så stor. Varje dag kändes som en månad och jag ville bara att älskade lilla bebis skulle komma ut så jag fick mysa och gosa med knodden. Bebisen skulle födas den 28 april, och de dagar som gick efter detta datum var hemska:)) Jag hade värkar till och från, åkte in på förlossningen med mera.



Maj:

Var nog den bästa månaden i mitt liv hittills, jag blev MAMMA!
Början av denna månad var också VÄNTAN, när skulle det hända? skulle vi hinna in i tid? Jag hade värkar, till och från i en veckas tid. Jag fick hög feber i några dagar, mådde allmänt risigt och hade värkar som gjorde så ont.
Jag lades in på bb, för koll och behandling av min feber då den inte gick ner. Den 5 Maj, hände det som jag väntat på hela vintern! Våran älskade son föddes!  Å gud så underbart, trots det krämpor som jag fortfaran de fajtades med. Den första tiden kändes som att man befann sig i en bubbla, vi ammade, böt blöjor och mös av varandra hela tiden! Det var så underbart att bara ligga å titta på det lilla livet. Vi bestämde även vad våran lilla älskling skulle heta, och det blev ju inte alls vad vi funderat på innan. Våran lilla Theo! Världens bästa!



Juni:

Började sommaren göra intåg, men det var inte varmt. Vi var mest hemma och hade det mysigt med familjen. Njöt av varandra!



Juli:

Då flängde vi runt lite överallt, for på loppisar, hälsade på folk, promenerade. Åh vad skönt det var att kunna röra på sig hyfsat normalt igen efter en stillasittande vinter! Svärmor och svärfar bodde hos oss i ett par veckor.



Augusti:

Den femte Augusti, hade vi sommarens höjdpunkt, dopet för Theo. Det var en varm och skön sommardag. Med mycket fika, tårta och sällskap av nära och kära. Aino kom och sjöng i kyrkan, så himla fina sånger, och vartenda ord var till vårat älskade barn. Jag blev även moster till världens finaste Vilma.



September:

Älsklingen fyllde 30 och vi firade honom. Denna månad varvades med besök på sjukhuset där svärmor låg och var så sjuk. Såklart en jobbig tid, då hon mådde så pass dåligt. Vi ville tillbringa så mycket tid vi kunde med henne. 



Oktober:

Många sköna höstpromenader, höstmys med tända ljus och hemmapyssel.
Även många besök upp till svärmor som nu inte alls mådde bra.


November:

Var den månad då svärmor tog sina sista andetag och lämnade livet på jorden! Usch! En jobbig tid, men hon har det bättre där hon är nu! Tur att jag fortfarande kan ha henne nära.



December:

Firade Theo sin första lucia, julafton och advent. Vi bakade, pysslade och mös på med nära och kära. En mysig månad. Trots saknaden av våran Doris! Nu skall vi fira in det nya året här uppe i Övertorneå, mysa, skjuta raketer å Thailyktor, äta god mat, bada bastu, spela spel, bingolotto och göra oss fina!

Jag känner att detta året är starten på det nya livet för mig, med träning, bra mat, andlighet å utveckling på många håll! Kärlek & mys med alla fina, förhoppningsvis firar vi in det nya året i Thailand nästa gång:)



Så jag hoppas att ni också får ett riktigt GOTT nytt år!




2 kommentarer:

  1. Klart det blir Thailand nästa nyår♥♥kram från syster

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig på att komma ihåg allt !!! Ja nu blickar vi framåt och hoppas och tror det blir många andliga utvecklingar för oss !!! Kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)