måndag 16 april 2012

Bm besöket

Dagens bm besök gick väl sisådär.. Jag hade högt blodtryck, det låg på 130/95, och undertrycket får tydligen inte vara högre än 95, pga risk för havandeskapsförgiftning osv. Hon tog urinprov pga att jag haft flimmer för ögonen, mått illa osv... Jag känner mig allmänt skum och trött så vi får väl hoppas på att blodtrycket inte stiger mer eller såå. Om mitt flimmer fortsätter så sa hon att de bara är att åka in på förlossningen för kontroll:) låter ju spännande, förlossning... ohhh yeees! ;)) Nämen hoppas vi slipper det, och att det går naturligt till allting :)

Hon misstänkte iaf att jag IGEN har fått tillbaka min GBS-UVI. Suck... kanske mer penicillin då, vi får väl se. SF- måttet varierade lite idag, beroende på att jag fick flera sammandragningar.. det låg mellan 36-39. Bebis hade iaf sjunkit ner mycket bättre i bäckenet nu, och huvudet var bara lite ruckbart,precis som jag själv känt, huvudet sitter liksom "fast" längre ner nu, och det är mer känsligt då jag rör mig. Barnmorskan trodde att bebis vuxit mer nu bara på en vecka:)  våran lilla prins, ligger där inne å mår gott.. sötnöten! :) En annan grej som jag hör att "nåt är annorlunda" med min kropp.. är ju på tinnitussen, den blir mkt högre då nåt är på g! Så den är som en bra varningsklocka för mig! 

Barnmorskan å hennes elev avslutade i allafall besöket med att... har du packat väskan?? lycka till nu med allt...;) hmmm.... tror dom att bebis kommer snart? lät så i allafall.... :) hehe, jag fick en känsla av att bm trodde det var nära nu, vi får väl se om hon har rätt.. nära kan ju vara 3 veckor också ;)

Nej, nu ska jag gå å vila en stund, blev så trött efter maten, håller på att somna sittandes här... å sammandragningarna blir fler å fler... Me and my baby neeed some sleep now.
<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)