lördag 19 januari 2013

Happy saturday

Ja, jag säger då det. Underbara natt. Theo har inte vaknat en enda gång, han sov fram till kvart över 6. Jag tror att jag har kommit på vad som stör honom om nätterna. Pappan i huset sov nämligen inte med oss inatt. Det blev soffan för honom eftersom han mådde lite dåligt efter festligheter igårkväll:) Micke snarkar rätt mycket ibland då han sover, och då väcks Theo av det på nätterna. Men nu när det varit lugnt och tyst i sovrummet, har han sovit som en stock. Det blir bra om det är så när gossen får eget rum så får han sova där istället för att väckas av oss.

Ja, idag är jag en utvilad mamma. När jag vaknade ville min stora älskling ha banana pancakes.. så vad gör man då. Ställer sig och steker lite plättar. Med banan och mörk choklad smält på. Också lite hallon och kanel på toppen. Det satt fint i magen. Jag blev inspirerad av min kära bror och Amanda som hade gjort kvargplättar, så jag gjorde detsamma, med lite mjölk, mjöl, havregryn i, lite kardemumma och salt, 3 ägg. Mycket bra faktiskt.

Nej, nu ska vi vara hurtiga och gå ut på promenad med vagnen, långrundan på 6 km. Det är ju så himla varmt och skönt ute.

Happy saturday på er alla.



1 kommentar:

  1. Vad skönt att du äntligen fick sova ut! Banan plättar lät gott:)) kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)