onsdag 30 januari 2013

Those little things

Ibland uppskattar man inte de små sakerna i vardagen så mycket. Men nu när jag fått lite tid för eftertanke så  märker jag att det är dessa små saker som händer, som gör att jag faktiskt blir lycklig. 
Att få vara en del av alla mina näras vardag gör livet underbart. 
Speciellt denna lilla kille. Att få ligga och titta på honom. Busa. Mata honom. Byta blöja. Allt sånt där vardagligt som man bara tar för givet och lätt ser som lite jobbigt. Är ju faktiskt LYCKA. 
Det är inte alltid man tänker så, och kan lätt glömma bort det. 
Jag vet att jag är djup, ibland kanske för djup. Men jag gillar det. Det är kul att få dyka ner i sitt sinne ett tag ibland, och rannsaka allt som sker. 

I allafall. Jag kom över en artikel som Mari skrivit för Piteå tidningen, och känner igen mig i detta. 
Jag är medial, andlig, ser saker, hör saker, det är en GÅVA. Många ser det som att man är dum i huvudet och borde skrivas in på psyket. Men det gör inte jag. 
Det är också Lycka för mig, även om det ibland är jobbigt att vara så känslig för alla energier överallt och ingenstans. Men att det finns en "titel" för denna personlighetstyp visste jag faktiskt inte om. Det är absolut  inte så att jag är deprimerad pga detta som tjejen i artikeln, jag är ju "mer" än högkänslig pga min andlighet. Men det var kul att läsa om detta, och få ännu en betydelse för hur man är och varför saker varit som dom varit förut när jag var yngre:) Jag är inte ensam om att vara andlig, högkänslig och medial i vår släkt. Vilket är kul. Då har vi något gemensamt och kan utveckla detta tillsammans. 
Det ser jag fram emot. 


Här hittar ni artikeln om ni känner igen er eller är intresserad av att läsa. 



Jag bjuder på några bilder på min fina prins. Han har blivit så snabb och är överallt hela tiden. 
Bland det roligaste som finns är att hjälpa till med disken, plocka, plocka, plocka! :)
Idag ska vi ta en svängom till Kalix och hem till byn. Micke ska spela innebandy. Vi ska även titta på en ny bil och självklart gå på både Repa och fyndis. Det finns ju inget bättre än att gå på loppisar. 
En dröm som jag har är att få åka runt hela Sverige en sommar. Bara gå på loppisar. Stanna och ta en fika. Å botanisera bland alla fina gamla fynd. Det ska jag göra en vacker dag. 
Men då får jag fundera på hur man ska frakta allt ;) Hehe 
Danmark har också fina loppisar sägs det i bloggvärlden. Där skulle jag vilja traska runt. 
Oj oj oj. 
Nej, nu ska jag fixa ansiktet och göra mig klar för avfärd. Laga lite mat innan grabbarna kommer hem. Dom kommer nog snart. 

Kram 
















3 kommentarer:

  1. Läste artikeln, intressant!!! Tror man måste se detta som en gåva, vad kan det annars vara?;) fast det är inte alltid kul att besitta denna gåva, stundvis är den också väldigt jobbig att besitta, helst då man möter " energitjuvar"!!!! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde titthålsoperation (snitt i magen) för jag har så ont där! Det som är värst efter operationen är just smärtan p.ga all gas de fyllde magen med. Och de spolade magen med vatten så det "kluckar" i magen så fort jag går! :S

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)