torsdag 17 januari 2013

När det börjar ge någonting....

Nu har jag hållt igång stadigt med träningen i några veckor. Skött mig ypperligt med maten har jag också gjort. Igår körde jag och syster ett riktigt hårt pass på gymet. Det var skönt. Gud så skönt det är att svettas och köra järnet samtidigt som man känner att jag orkar mer, mer, MER! Det är nu jag känner att träningen börjar ge resultat. Vikterna på maskinerna ökar, tempot på konditionen likaså. Wonderful. När det börjar gå framåt så blir man faktiskt ännu mer motiverad att fortsätta för att nå sina mål.

Ett exempel på vad jag äter en "vanlig" dag:

- Börjar morgonen med en stor kopp varmt vatten, och en halv citron i. (Bra för matsmältning, organ osv)

- Frukosten består av en stor tallrik havregrynsgröt (fiber) med linfrön och ibland solrosfrön i. Kanel på. Mosad banan, någon annan frukt eller bär. Ett ägg. Och ett stort glas vatten. Omega- 3 (fritt flyt).

- Mellanmål- Kvarg och bär, en hårdbröd smörgås eller frukt.

- Lunch- En god sallad med kyckling, avocado, och massa andra goda grönsaker, turkisk yoghurt med vitlök, ett stort glas vatten.

Mellanmål- En frukt och lite nötter.

Middag: Lax, ugnsstekta grönsaker, såsom broccoli, brysselkål, morötter, potatis, ev turkisk yoghurt, ett glas mjölk, hårdbröd.

Kvällsmål efter träning: Ett ägg, kvarg, och lite bär.





Jag har skurit ner på det röda köttet rejält. Jag äter i princip bara renskav och köttfärs. För övrigt äter jag kyckling och mängder av fisk. Underbart att äta "vitt" kött, det är så himla mycket bättre proteiner för mig, och jag känner mig "renare". Korv, bacon, kotletter kan slänga sig i väggen. Fy och blä.

Usch, snacka om att jag blev äcklad när jag gick förbi köttdisken igår. Allt det där röda köttet... är det verkligen nyttigt att stoppa i sig... ??? Nej, inte för mig i allafall. Allt jag steker, steker jag i olivolja. Smör på smörgåsen brukar jag ibland ta lite mer av för att få i mig fett, kroppen behöver ju fett för att fungera. Jag är inte en sån som svälter mig, för jag tror inte på kortsiktiga metoder för att gå ner i vikt, att svälta sig genom att dricka soppor eller äta minimalt för att tappa kilon faller absolut inte mig i smaken. Då är man inte uppriktig och snäll mot sin kropp. Jag tror på att ge den rätt mängd mat, äta ofta, och äta RÄTT typ av mat, och se det som något livslångt istället för kortsiktiga lösningar.. Samtidigt som man tränar.

Sockerintaget ligger just nu i princip på noll. Jag försöker att inte baka, fika och äta onyttigt, sånt får man bara ångest och mår dåligt av. Jag kommer inte att sluta med socker för resten av livet, visst unnar jag mig en bit choklad ibland. Mörk choklad älskar jag. Men det är  just ibland. Jag tror inte heller på att ge kroppen massa protein och tillskott för att bygga muskler snabbare och hjälpa dem på traven. Då äter jag hellre en massa proteiner på naturlig väg. Jag vill köra RIKTIGA muskler och inget fejk. Här ska det vara the Natural way, så långt det bara går. Halv- eller helfabrikat kommer inte ofta in i vårt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)