tisdag 10 april 2012

Bm besöket

Besöket hos barnmorskan idag gick bara bra... SF måttet låg på 37-38, blodtrycket var 130/80 så det var lite högre än det brukar. Järnvärdet 123, och sockret 8.1, trots att jag nyligt ätit lunch. Vi pratade om hur graviditeten varit och kom fram till att jag trots allt haft en "normal" graviditet, trots alla krämpor och sååå. Jag har sluppit havandeskapsförgiftning å andra komplikationer ;) än såå länge, det är ju inte slut ännu..:)

Nåt annat som vi fick veta var att vi mest troligt måste stanna kvar minst 3 dagar på BB pga de GBS bakterier som jag har, så det blir nog mest troligt ingen tidig hemgång för oss även om allt går bra med bebis... Men barnmorskan sa att om allt är bra kan vi ju försöka flirta med barnläkaren för att få åka hem, eller hoppas på någon snäll AT-läkare! :) Jag hatar ju att vara på sjukhus i onödan, usch vad jobbigt. Men vad gör man inte för bebis, bara han mår bra sååå ;)

Idag har jag haft jätte mycket sammandragningar eller snarare ONDA förvärkar för de har inte känts så lätta som förut.. Riktigt ont i nedre delen av ryggen, smärta som även strålat upp i ryggen.... ont ut mot höfter och sidor, ont i HELA magen. Sen nu när jag gick på toa, rann det "nåt" kul vitt/vattnigt/slemmigt där nerifrån.. Hoppas på att det bara är vanliga flytningar, men till och med byxorna blev rejält blöta.. kände hur det bara rann till.. Det är konstigt. Man går hela tiden och önskar att det ska sätta igång, sen när det väl händer "nåt", så blir man lite nervös och tänker... vänta bebis, inte riktigt nu... måste bara fixa de där... ;) hehhee.. jag antar att man aldrig kan vara/bli riktigt helt förberedd på bebis ankomst, men jag antar att det blir bra ändå...

Jag har som försökt att släppa på alla kraven, det kommer finnas kvar saker att göra sen i allafall, och det kommer hela tiden nya måsten sååå ;) Nu ikväll har vi i allafall lyckats storstäda och skrubba toaletten uppe... shit vad smutsig den var.. rensat avloppen på båda toaletterna, skurat och fått upp lite kläder till bebis på skötbordet, så man har en del nära till hands iaf.

Nej, jag får se hur jag ska göra för att få bort denna värk jag har hela tiden.. ett bad i det nyskrubbade badkaret skulle nog sitta på sin plats även om jag duschat imorse! varmt vatten.. åhh... ja! Lite te också.. hallonbladsteet är faktiskt riktigt gott. Åh Ananas. Kanske jag skulle lyxa till det med te, tända ljus å Ananas i badet innan läggdags. Egentid. Yes, de kör vi på.

Gokväll ;)


Magbild från vecka 30-31 nånting... snart får vi äntligen öppna denna fina present! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)