fredag 13 april 2012

Leos

Igår hade vi en myseftermiddag på Leos lekland... grabbarna busade å lekte en massa, medans jag snällt gick runt och tittade på och fotade lite fina bilder! :) Vi åt en gomiddag där också, grabbarna fick djungelburgare m pommes medans jag åt en god bakad potatis med currykyckling och god sallad till. Det var mumsfillibabba det, inte visste jag att dom hade så bra mat på Leos! :) Det finns ju så mkt att göra där, så man kan inte bli leds i första taget. Jag längtar tills jag själv kan leka å fara runt där som ett barn med våra gossar å mosters lilla flicka ;)

Sen efter Leos åkte vi vidare för lite shopping till Liam och bebbe, Kappahl hade ju 30 procent på ett helt köp, så då passade vi på att bland annat fynda lite nya dagiskläder till Liam och en fin body till lillebror som jag spanat ut tidigare:) <3 Liam fick sig ett par gröna å svarta mjukisar, en grön och turkosrandig tröja, å en turkos/grön/blå onepiece (så svårt jag hade å komma på va den hette.. hehe hjärnläpp, så ja var tvungen fråga micke om det...) ... men den måste vi tyvärr byta eftersom den var för liten, dom såååg sååå stora ut, men icket sa nicket, gubben va minst lika stor ;)) Hann inte fota dom andra kläderna eftersom han ville ha dom på dagge idag... sötnöten. Gubben har börjat bli mer och mer förväntansfull och glad inför bebbes ankomst, tidigare var han mkt mer svartsjuk å sotis än vad han är nu. Nu pussar han på magen hela tiden och pratar å busar med bebis å vill att han ska komma ut.. Det är som kul, och vi får hoppas att de håller i sig även efter bebis kommit. Men jag tror att han kommer bli jätte duktig på att hjälpa till och världens bästa storebror.

Igår då vi läst sagor på kvällen å jag gått ner för trappen ropar lillgubben:
- Theresé...
Jag:  - jaaa, vad är det? 
Liam: - Jag tycker om dig!
Jag; - Jag tycker om dig också, gubben!! 

Det är inte ofta jag får höra dom orden från honom, så det värmde hjärtat kan jag säga! Han visar det ju ofta genom kramar å så... men säger det inte lika ofta, och mestadels är det ju faktiskt pappa som ska göra allt med honom, om han behöver hjälp å så.. men nu har han en period då han ropar minst lika mkt på mig, så det är kul!

Nej nu ska jag försöka ladda upp nån kul bild från Leos igår... sen få mig nå lunch.











Det var en mysig eftermiddag, sånt behöver vi göra mer av!! :) <3

3 kommentarer:

  1. Mysigt det låter :) kram syster

    SvaraRadera
  2. Ja nog e som gossen som en kopia av pappa sin! Mumsigt maten såg ut! :D

    SvaraRadera
  3. Ja du; vilken mysig dag , och det bästa av allt; vad Liam sa! Förstår att det värmde i hjärtat! Kram mamma

    SvaraRadera

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)