tisdag 24 april 2012

Bm- besöket

Blodtrycket låg idag på 145/80, så det var ju lite högt, men så länge inte undertrycket går upp till 95 så är det lugnt.

Däremot visade urinprovet jag tog förra veckan att jag fortfarande har/fått tillbaka min GBS- Urinvägsinfektion... så ytterligare en kur Kåvepenin skrevs ut, så den ska jag äta i fem dagar nu.. å hoppas på att den kan göra lite verkan nu innan förlossningen. Barnmorskan sa att det är bra om jag hinner äta tabletterna ett par dagar innan för bebbes skull. Det är ju inte bra om det smittar alltför mycket på honom!

BM sa också att det kan vara denna GBS som spökar som gjorde att jag fick dessa förvärkar och onda sammandragningar. Nu när jag äter penicillin igen så trodde hon att sammandragningarna kommer att upphöra, och det kommer sätta igång på riktigt istället. Hennes gissning när hon kände på magen var att det inte är många dagar kvar, så vi kan väl hoppas på att hon har rätt. Men som jag sa åt henne.. just nu känner jag att jag har blivit piggare, och det spelar ingen roll om jag går någon vecka till. Jag har som ställt in mig på det. Men har inte bebis kommit innan Måndag så lär dom nog fundera på att sätta igång mig, både med tanke på mitt (ibland) höga socker och GBS: en. Bebbe får ju inte bli för stor så att jag inte får ut honom den vanliga vägen ;) Det var i allafall läkarens utlåtande vid sista ultraljudet.... har han inte kommit fram till 28/4, ring oss, men det är ju på Lördag, så isf blir det på måndag istället... men det samtalet kan vi väl ändå skippa bebbe? ;) 

hehe... sötnöten!! nej nu ska jag se om maten börjar vara klar, fiskpinnar å pottis blir det till middag idag.. gott gott.. blev som sugen på det!!   Snart kommer mina fina grabbar hem, dom har varit och besiktat bilen... ;)

Tackåhejs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)