måndag 19 mars 2012

Jag är stolt över min vackra mage..









Jag måste börja med att säga att jag är så stolt över min fina mage, det är bland det vackraste att vara gravid, och därför bjuder jag på magbilder, både avklädda å påklädda :) <3 Konst enligt mig. Jag hoppas vi kan få till någon bra bild på magen utan kläder som man sen kan fixa till å göra tavla av!
Fotografbesöket har inte blivit av, och är bebis kvar i magen då lillebror kommer hem från Thailand så ska han få ta lite bilder, påklädda då såklart!! ;)

De första bilderna visar resultatet av gårdagens klippning av Alfons, jag höll på med honom totalt 2 timmar igår kväll.. men kul var det, och han blev nöjd att bli av med lite hår.

Jag har precis kommit hem från stan, jag har varit till barnmorskan å där var allt bra. Blodtrycket låg på 120/80, SF-måttet 35-36, och hjärtljuden 125-135. Lillen växer så det knakar. Men nu ligger magmåttet på kurvan, så det ska bli kul att se sen hur mkt han väger. Jag träffade en liten två veckors bebis idag, å gud så söt han var där han låg och sög på sin lilla tumme i sin mammas famn... åååh! Då kände jag verkligen att nuuuu, kan du komma ut våran älskling. Jag berättade åt barnmorskan om mina sammandragningar... och då sa hon: man vet ju aldrig vad den lilla filuren hittar på.... har ni köpt bilstol? ;) jaaa, svarade jag..... för flera månader sen, vi har tom bäddat sängen!! vad bra sa hon! så vi får väl se. Man kan ju alltid hoppas att bebis vill ut snaart! 2 v till sen kan du komma lillhjärtat! ;)
Alla jag pratar med och träffar tror ju att han ska komma tidigare, men bara därför får ja väl gå över 2 veckor.. hehehe.... nämen åhh.. denna väntan är bannemig olidlig.

Sen efter bm besöket for jag förbi på jobbet och surrade lite med några goa arbetskompisar å chef... å chefen tipsade mig om att hennes boss Anki, (som jag känner sen förut) hade sagt att det äntligen finns chefsjobb åt mig sen då jag varit mammaledig om jag vill.. å självklart vill jag det! Det ska jag absolut se till å skaffa mig efter mammaledigheten, chefsjobb eller handläggarjobb! Yes, det börjar kännas som att det här på jobbfronten också börjar lösa sig eftersom det bara blir mer å mer jobb inom kommunen, så det är bara hoppas att det håller i sig ett drygt år till då;) Ett bättre jobb å mer betalt hade ju faktiskt inte suttit helt fel. Jag har ju ändå pluggat för en anledning :) Idag känner jag mig riktigt glad och positiv. Men sammandragningarna blir fler å fler, så jag ska nog krypa ner i soffan en stund innan jag kör ett städryck här hemma!! Var förresten å åt en god blandsallad me massa gott bröd osv till lunch med min fina syster.... åh så gott det var å kul då såklart!


Hoppas ni har en bra dag alla!!

Kram/ T. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)