torsdag 22 mars 2012

städning pågår....

poooh, äntligen säger jag bara... äntligen har jag kommit mig för att städa vårat stora skafferi som har sett ut som jag vet inte vad! man har inte kunnat sätta sina fötter där inne utan att trampa sönder nåt.... men nu är det tomt och man ser faktiskt att det är en plastmatta på golvet;) hyllorna är dammsugade å torkade, golvet är rent å fräscht... gud så glad jag är.. resultatet av tömningen av skafferiet blev ett x antal påsar å sopsäckar... finns det något skönare än att rensa??! speciellt såhär på våren, å innan bebis kommer, men nu är jag då glad att fått gjort det innan han kommer iaf.. för de där är nåt jag verkligen gått å gruvat mig för lääänge! Tänk att det kan vara så svårt ibland att få kraft att göra nåt sånt tråkigt. Jaja. nu är det GJORT!

Pratade med min Bm idag om mitt svängande socker... ibland är det nere på 3, ibland uppe på 12...Det är påfrestande och utmattande av att ständigt ha hjärtklappning, vara hungrig, pissnödig, illamående, osv pga ett svängande socker...  så vi kom fram till att jag ska testa äta mer oftare och se vad som händer.. och hittills idag verkar det funka, för mitt socker sjunker fort som f. Jag måste äta nåt med två timmars mellanrum, annars är det jättelågt. Men då gäller det att det också är rätt saker jag äter, för annars är det skyhögt likafort. Jag antar att detta beror på att bebis nu behöver ännu mer energi för att växa till sig det sista i maggen... :) Så jag hoppas å ber att jag slipper insulin den sista tiden som är kvar av graviditeten.

Nu vill jag verkligen att vårat troll ska komma snart så jag kan röra mig lättare... gå ut och promenera, inte tycka det är jobbigt att gå upp för trappen eller från bilen.. mina fogar känns vill jag lova. Likaså ryggen och magen. Jag tycker det är befogat att klaga i dessa tider. För det är fan inte lätt att knappt ha kunnat gå sen i November... usch.. jag är bäst som har klarat det ! Allt för bebis! <3 Jag förstår verkligen de människor som är sjuka, det är inte alltid lätt att hålla humöret uppe om man inte mår bra och har ont... då blir man sur, grining och irriterad, man är inte den person man vill vara. Jag har många gånger i mitt jobb tänkt att.. förbannat vad sur den där kärringen är.... surkärring som bara gnäller! Men nu efter mina månader förstår jag lite mer vad det handlar om.. det är svårare att hålla humöret uppe hela tiden om man har ont..

Ne, nu ska jag gå å hänga lite tvätt å starta en till maskin. Det är bara passa på de dagar jag iaf tar mig framåt utan att vilja skrika av smärta!!! :)) *Nöjd*

Tackåhejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du lämnar en kommentar! :)

Kommentera genom att klicka anonym om du inte är inloggad! Nu slipper du verifiera dig! Enkelt! :)